Stap-voor-stap handleiding Verificatie individu / eenmanszaak
Waarom is een accountverificatie nodig?
Om voorop te blijven lopen op het gebied van gegevensbeveiliging en mogelijke fraude te voorkomen, waarbij we uw bescherming vooropstellen, verbetert Holidu zijn betaaldiensten in samenwerking met onze vertrouwde betalingspartner, Adyen. Dit betekent dat Adyen verantwoordelijk zal zijn voor het verifiëren van uw persoonlijke gegevens en betaalinformatie in uw Holidu-account.
Wat zijn de voordelen voor mij?
Allereerst worden uw documenten veilig opgeslagen bij Adyen, onze betalingspartner. Zij zijn ook verantwoordelijk voor de verificatie, waarbij ze ervoor zorgen dat de bankrekening overeenkomt met u, onze klant. Dit is essentieel om te voorkomen dat oplichters zich voordoen als onze klanten en bankrekeningen proberen te wijzigen.
Waarom moet ik de algemene voorwaarden van Adyen accepteren?
De overeenkomst met de algemene voorwaarden van Adyen heeft betrekking op wijzigingen in verband met de verbetering van de betaaldiensten met onze betalingspartner Adyen. Wees gerust, dit heeft geen invloed op de prijzen of vervaldatums van uw betalingen.
Wat moet ik doen?
U wordt stap voor stap door dit eenvoudige proces geleid. Het proces verschilt afhankelijk van de opzet van uw account. Als u een account heeft voor een geregistreerd bedrijf, volg dan de link onderaan deze pagina. U moet bepaalde informatie verstrekken via een beveiligde webomgeving.
Belangrijk: Dit proces kan alleen door de host worden voltooid.
Dit artikel bevat een gedetailleerde stapsgewijze video-uitleg en een link naar een volledige PDF-handleiding met schermafbeeldingen, die je onderaan deze pagina kunt vinden.
-
Voorbereiding
- Verzamel de benodigde documenten:
- Een officieel identiteitsbewijs van de eigenaar van de bankrekening (bijv. paspoort, rijbewijs of nationale ID).
- Uw online bankgegevens of een bewijs van eigendom van uw bankrekening (bijv. bankafschrift of stortingsbewijs).
Als u een freelancer, eenmanszaak of zelfstandige zonder personeel bent, heeft u ook uw registratienummer nodig.
Hier is een ingesloten stap-voor-stap video:
2. Start Verificatie
- Ga naar het tabblad ‘account’ in uw Holidu-account.
- Klik op "valideren" om het proces te starten.
2.1 U wordt mogelijk gevraagd om een nieuwe overeenkomst te ondertekenen. Accepteer deze om door te gaan met de volgende stappen. (Dit heeft geen invloed op de prijzen)
3. Voer persoonlijke gegevens in
- Klik op ‘persoonlijke gegevens’.
- Controleer de vooraf ingevulde informatie op basis van uw Holidu-accountgegevens. Bewerk deze indien nodig door op ‘bewerken’ te klikken.
- Selecteer onderaan of de bankrekening op uw naam staat of is geregistreerd op uw eenmanszaak (bijv. freelancer, eenmanszaak).
- Indien van toepassing, verstrek aanvullende details zoals uw registratienummer en adres.
- Klik op ‘volgende’ om door te gaan.
4. Voeg adresgegevens toe
- Voer uw adres in met behulp van het zoekveld, dat de gegevens automatisch invult.
- Zorg ervoor dat u het adres van uw identiteitsbewijs opgeeft.
- Opmerking: we vullen het adres vooraf in op basis van uw factuuradres in uw Holidu-account.
- Om uw identiteit te verifiëren, moet u uw persoonlijke adres opgeven dat overeenkomt met het adres op uw identiteitsbewijs.
5. Verifieer uw gegevens met een Identiteitsbewijs (u heeft twee opties)
- Kies “Instant verificatie” (aanbevolen door Holidu):
- Selecteer het land dat uw document heeft uitgegeven.
- Kies het type document (paspoort, rijbewijs of ID-kaart).
- Zorg ervoor dat het document overeenkomt met uw persoonlijke gegevens.
- Open de camera van uw telefoon en scan de QR-code of ontvang de link via SMS of kopieer deze van de pagina.
- Maak foto's van uw document met uw telefoon en dien deze in voor verificatie.
- Kies alternatief voor handmatige upload:
- Selecteer het type document en zorg ervoor dat uw foto's van hoge kwaliteit zijn.
- Upload de bestanden vanaf uw computer.
- Klik op ‘volgende’ om uw gegevens in te dienen. Dit kan tot 72 uur duren voor de verificatie.
- Verifieer Je Uitbetalingsgegevens
- Zorg ervoor dat de houder van de bankrekening overeenkomt met de naam die je in de vorige stap hebt opgegeven.
6. Verifieer uw uitbetalingsgegevens
- Zorg ervoor dat de houder van de bankrekening overeenkomt met de naam die u in de vorige stap heeft opgegeven.
- Kies tussen twee verificatiemethoden:
Kies tussen twee verificatiemethoden:
- Directe verificatie:
- Zoek en selecteer uw online bankprovider.
- Log in op uw online bankaccount via de geverifieerde partner, Tink. Wees gerust, uw banklogin-gegevens worden om veiligheidsredenen niet opgeslagen en dienen alleen om uw bankrekening te verifiëren.
- Handmatige verificatie:
- Voer uw gegevens in en upload een bankdocument als bewijs.
- Het document moet zijn afgegeven binnen de laatste 12 maanden, uw naam en zichtbare IBAN bevatten, en voor niet-EU-inwoners de locatie van de bank tonen.
- Upload het document en klik op ‘volgende’. Verificatie kan tot 72 uur duren.
7. Als u geregistreerd bent als eenmanszaak/alleenstaande handelaar: Verifieer uw eenmanszaakgegevens
- Voeg de wettelijke naam van uw bedrijf toe, die overeenkomt met de officiële registratie documenten van uw bedrijf.
- Geef uw handelsregistratienummer op of selecteer dat u er geen hebt.
- Voer uw adres in met behulp van het zoekveld, dat de gegevens automatisch invult. Zorg ervoor dat u het wettelijk geregistreerde adres van uw eenmanszaak opgeeft.
8. Onderteken de serviceovereenkomst
- Lees de serviceovereenkomst van onze betalingsprovider Adyen door.
- Klik op 'ondertekenen' onderaan de pagina.
9. Volledige verificatie
- Als u de directe verificatie heeft gebruikt, controleer dan uw account voor de directe status.
- Als de handmatige upload is gebruikt, moet u rekening houden met 72 uur voor voltooiing.
- De status verandert van “in behandeling” in “voltooid” zodra het proces is voltooid en de status kan worden gecontroleerd in uw Holidu-account.
Als u tijdens het proces een probleem ondervindt, vindt u hier de link naar de veelgestelde vragen: FAQ´s
10. Meer hulp nodig?
Gebruik het volgende contactformulier in uw Holidu-account voor hulp.
Tips voor een probleemloos verificatieproces:
- Zorg voor duidelijkheid: Dubbelcheck of alle foto's en documenten duidelijk, goed verlicht en volledig zichtbaar zijn.
- Blijf consistent: Zorg ervoor dat alle informatie in al uw documenten overeenstemt, vooral namen en adressen.
- Controleer uw e-mail: Houd e-mail in de gaten voor updates of extra stappen die nodig zijn voor verificatie.
Door deze stappen te volgen, kunt u snel en gemakkelijk uw gegevens verifiëren met Holidu. Als u meer hulp nodig heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!
Gerelateerde artikelen:
Hoe uw account en uitbetalingsgegevens verifiëren en uw bankgegevens wijzigen
Wil je contact met ons opnemen?
We zijn hier om te helpen. Je kunt ons direct contacteren als je hulp nodig hebt of vragen hebt.
Neem contact met ons op