Accountverificatie - Veelgestelde vragen
Het uploaden van mijn documenten werkt niet, wat kan ik doen?
- Zorg ervoor dat uw documenten duidelijk, leesbaar en in het juiste formaat zijn JPG, JPEG, PNG & PDF (maximale grootte tot 4 MB bestand), Adyen accepteert geen: Screenshots van ID-documenten.
- Als er nog steeds problemen zijn met uploaden, probeer het dan met een andere browser.
- Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met ons ondersteuningsteam via het volgende contactformulier in uw Holidu-account.
Mijn identiteitsbewijs is geweigerd, wat kan ik doen?
Zorg ervoor dat de ID niet verlopen is en aan de volgende eisen voldoet:
Het identiteitsbewijs met foto moet:
- De machineleesbare zone zichtbaar hebben (indien beschikbaar).
- Een fysiek identiteitsbewijs met foto zijn, niet digitaal.
Paspoort voorbeeld: voorkant ID voorbeeld: achterkant
Het geüploade document moet:
- Zorg voor afzonderlijke bestanden van de voor- en achterkant van het ID-document (alleen bij het verstrekken van een ID-kaart of rijbewijs).
- Een kleurenafbeelding zijn, bijgesneden en rechtgezet.
- Een foto of scan zijn van het fysieke ID-fotodocument. Adyen accepteert geen screenshot van een foto, een foto geplakt op een ander document, een foto van het scherm van een apparaat of een foto van een afdruk.
Overwegingen voor Frankrijk:
De geldigheid van Franse nationale identiteitskaarten die zijn uitgegeven tussen 2 januari 2004 en 31 december 2013 is verlengd met 5 jaar na de oorspronkelijke vervaldatum. De oorspronkelijke geldigheidsduur van deze kaarten was vastgesteld op 10 jaar. Na de verlenging zijn ze nu 15 jaar geldig vanaf het jaar van afgifte. Let op: als de kaarthouder jonger dan 18 jaar was toen de ID werd uitgegeven, geldt deze verlenging niet. De verlenging geldt niet voor andere documenttypes.
Overwegingen voor Griekenland:
We raden u aan uw paspoort als identificatiedocument te gebruiken
Als u hulp nodig heeft, gebruik dan dit contactformulier om contact met ons op te nemen.
Mijn bankrekening is een gezamenlijke bankrekening (bijv. man en vrouw). Kan deze worden gebruikt voor uitbetalingen?
Als u een gezamenlijke bankrekening wilt gebruiken voor uitbetalingen, zorg dan voor een bewijs met de namen van beide rekeninghouders. Dit hebben we nodig om de uitbetalingen te verifiëren en te verwerken.
Waar kan ik de gegevens van mijn bedrijfsregistratie vinden?
U vindt uw bedrijfsregistratie op een officieel registratiedocument dat aan de volgende eisen voldoet:
- Afgegeven door een betrouwbare, onafhankelijke bron, zoals het lokale handelsregister van het land/regio waar het bedrijf is geregistreerd.
- Moet binnen de laatste 12 maanden zijn afgegeven, of het moet een handtekening en een stand van zaken bevatten met een datum die niet ouder is dan 12 maanden.
Controleer voordat u informatie verstrekt of uw bedrijfsnaam, registratienummer en andere relevante gegevens exact overeenkomen met wat er op uw officiële documenten staat, want eventuele afwijkingen kunnen het verificatieproces vertragen.
Raadpleeg de onderstaande gids voor landspecifieke informatie over bedrijfsregistratie. Zorg ervoor dat u het juiste formaat selecteert voor het land waarin uw bedrijf is geregistreerd wanneer u uw gegevens indient.
Oostenrijk
Bedrijfsregistratienummer = Registratienummer bedrijf (bijv. FN 447538w)
Belastingnummer = fiscaal nummer (bijv. 931736581)
BTW-nummer = BTW-identificatienummer (bijv. ATU51507409)
Frankrijk
Bedrijfsregistratienummer = SIRET-nummer (bijv. 542051180-00066)
Alternatief registratienummer voor non-profitorganisaties = RNA-nummer (bijv. W123456789)
BTW-nummer = Numéro de TVA (bijv. FR129999999)
Duitsland
Handelsregister (gratis downloaden van uittreksel handelsregister mogelijk)
Bedrijfsregistratienummer = Handelsregisternummer (bijv. HRB 154165)
Belastingnummer = fiscaal nummer (bijv. 14310260208)
BTW-nummer = BTW-identificatienummer (bijv. DE 115235681)
Griekenland
Bedrijfsregistratienummer = GEMI-nummer (bijv. 12345678912)
BTW-nummer = Arithmós Forologikou Mētrṓou (ΑΦΜ) (bijv. EL123456789)
Italien
Italiaans ondernemingsregister (voor het bekijken van bedrijfsregistratienummers moet een abonnement worden betaald. Bedrijfsregistratienummers zijn echter openbaar toegankelijk op het Europese e-justitieportaal.)
Bedrijfsregistratienummer = Partita IVA of Codice fiscale (bijv. 00470400011 of ABCDEF91D08F205J) of CCIAA-nummer (bijv. TO0091712)
BTW-nummer = Partita IVA (bijv. IT12345678901)
Nederland
Nederlands Ondernemingsregister van de Nederlandse Kamer van Koophandel
Bedrijfsregistratienummer = KVK-nummer (bijv. KVK 81394179)
Belasting ID = RSIN (bijv. 811786523)
BTW-nummer = Btw-nummer (bijv. NL123456789B01)
Portugal
Bedrijfsregistratienummer = fiscaal identificatienummer (NIPC) (bijv. 123456789)
BTW-nummer = BTW-nummer (bijv. PT123456789)
Spanje
Bedrijfsregistratienummer = Número de Identificación Fiscal (NIF) (bijv. A39000013)
BTW-nummer = Número de Identificación a efectos de IVA (bijv. ESX12345678)
Aan welke eisen moet een bankrekeningbewijs voldoen?
De volgende documenten worden geaccepteerd:
- Bankafschriften
- Stortingsbewijzen of stortingsformulieren
- Schermafbeeldingen van uw online bankieren accoun
- Officiële brieven uitgegeven door een bank
- Cheques
Landenspecifieke documenten:
Relevé d'Identité Bancaire (RIB): bankdocument in Frankrijk.
- TAMIEYTHPIO: bankdocument in Griekenland.
Uit het document moet blijken:
- De naam van de rekeninghouder
- De naam van de rekeninghouder moet overeenkomen met de naam van uw juridische entiteit.
- Het rekeningnummer of IBAN moet zichtbaar zijn.
- De datum van uitgifte moet zichtbaar zijn en minder dan 12 maanden geleden gedateerd zijn (behalve voor RIB's, cheques of TAMIEYTHPIO).
- Een indicator dat het document is uitgegeven door een bank, zoals de banknaam, een banklogo of een bankspecifiek lettertype.
- Als de bankrekening is uitgegeven onder de handelsnaam (doing business as), kan het nodig zijn om een bewijsstuk te verstrekken om een verband te leggen tussen de rechtspersoon en de handelsnaam.
Waarom word ik gevraagd om in te loggen op mijn Online Banking?
U kunt altijd kiezen of u uw bankrekening direct wilt laten verifiëren via Online Bankieren, of dat u liever een bankrekening bewijs wilt uploaden. De Online Banking Login wordt alleen gebruikt om te verifiëren dat de bankrekening van u is en de gegevens worden op een veilige en versleutelde manier verwerkt. Het voordeel van het gebruik van de Online Banking Login is dat uw bankrekening direct wordt geverifieerd. Bij het uploaden van een bankafschrift kan de verificatie tot 72 uur duren.
Bestaat het risico dat ik mijn betalingen niet ontvang?
Zolang u ons de juiste documentatie verstrekt, is er geen risico. De persoonlijke documentatie moet overeenkomen met de bankrekeninghouder en in het geval van een bedrijf moet de persoonlijke documentatie overeenkomen met de besluitvormers.
Wat gebeurt er met de kopie van de documenten die ik eerder met Holidu heb gedeeld?
Wanneer u documenten deelt met Holidu, worden uw gegevens behandeld in overeenstemming met ons privacy- en gegevensbeveiligingsbeleid. Dit beleid is ontworpen om uw gegevens te beschermen en de vertrouwelijkheid ervan te waarborgen. Als u zich zorgen maakt over uw gegevens of de verwijdering ervan wilt aanvragen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen voor verduidelijking en hulp.
Ik ken dit bedrijf niet / Ik vertrouw ze niet met mijn documenten
We gebruiken Adyen al om betalingen aan u te verrichten. Adyen is een van de grootste betalingsproviders ter wereld. Zelfs als u ze niet kent, heeft u waarschijnlijk al iets betaald - of betaald gekregen - met behulp van hun diensten.
Lijst van bedrijven die Adyen gebruiken:
- Holidu
- Uber
- Spotify
- McDonalds
- Booking.com
- Airbnb
- Zara
- Flixbus
- Amadeus (de boekingsservice achter de meeste luchtvaartmaatschappijen)
- Vodafone
- Tesla
Krijg ik een bevestiging als ik alle informatie heb ingediend?
Ja. Zodra uw gegevens zijn geverifieerd, ontvangt u een bevestigingsmail.
Gerelateerde artikelen:
Rekeningverificatie en bankgegevens
Wil je contact met ons opnemen?
We zijn hier om te helpen. Je kunt ons direct contacteren als je hulp nodig hebt of vragen hebt.
Neem contact met ons op