Hoe berekent Booking.com de reviewscore?
Het kan voorkomen dat uw laatste gast een algemene positieve beoordeling heeft achtergelaten, maar dat dit niet de algemene score van hun beoordeling weergeeft. Hieronder vindt u de reden hiervoor:
Zodra een gast van Booking.com uitcheckt, stuurt Booking.com een e-mail met het verzoek zijn of haar verblijf te beoordelen. Gasten hebben 90 dagen de tijd om dit te doen.
Gasten wordt gevraagd om een totaalscore van 1 tot 10 te kiezen om hun ervaring in uw accommodatie te beoordelen. Dit is de enige verplichte vraag om een beoordeling in te dienen.
Ze kunnen ook andere diensten beoordelen, zoals netheid, comfort, waar voor uw geld, faciliteiten, locatie en personeel. Deze beoordelingen zijn optioneel.
De totaalscore is noch een gemiddelde of een optelsom van de 6 subcategorieën. Ze zijn volledig onafhankelijk van elkaar. De zes categorieën worden geselecteerd door het platform en geven mogelijk niet de volledige ervaring weer die uw gasten in uw accommodatie hebben gehad. Voor sommige gasten kunnen niet-bestaande categorieën zoals algemeen design, gezinsvriendelijkheid en andere criteria belangrijk zijn en dit zou tot uiting komen in hun totaalscore. Ga voor meer informatie naar de website van Booking.com: Alles wat u moet weten over Guest Review Scores
Als uw gast een slechte beoordeling heeft achtergelaten, kunt u hier meer lezen over dat onderwerp: Kan ik een beoordeling van een gast verwijderen? Mijn gast heeft een slechte beoordeling achtergelaten, wat kan ik doen?
Wil je contact met ons opnemen?
We zijn hier om te helpen. Je kunt ons direct contacteren als je hulp nodig hebt of vragen hebt.
Neem contact met ons op