Verantwoordelijkheden van de host
Met betrekking tot boekingen
Het boekingscontract is tussen de host en de gast. Holidu treedt op als tussenpersoon. Als host heeft u verplichtingen tegenover uw gasten en het is belangrijk dat u, of een aangewezen persoon, beschikbaar is tijdens het verblijf van uw gasten, rechtstreeks of door bemiddeling van een verantwoordelijke.
- Communiceer vroegtijdig met uw gasten over de aankomstverwachtingen (geschatte aankomsttijd, het ophalen van de sleutels, huisregels). Klik hier voor meer informatie over communicatie met gasten.
- Wees responsief en beschikbaar voor uw gasten tijdens hun verblijf. Als zich iets voordoet, bent u als host/beheerder, of een aangewezen verantwoordelijke, het eerste aanspreekpunt om twijfels of problemen met betrekking tot de woning op te lossen.
- Vermijd het annuleren van gasten: annuleringen zijn een groot ongemak voor alle betrokkenen. Het kan de prestaties van uw woning beïnvloeden, en er kunnen wettelijke verplichtingen en kanaalboetes ontstaan als gevolg van geannuleerde boekingen. Klik hier voor meer informatie over annuleringsverzoeken & boetes.
- Als een gast om een betalingsbewijs vraagt, geef er dan een. Het bedrag op het betalingsbewijs moet het totale door de gast betaalde bedrag zijn. Hoe maakt u een betalingsbewijs voor gasten? Mijn gast vraagt een factuur aan, welk bedrag moet er op deze factuur staan?
Holidu verstrekt de gasten alleen een boekingsbevestiging. Uw factuur (verstrekt door Bookiply) is een individueel fiscaal document dat NIET mag worden gedeeld met de gasten.
Met betrekking tot accountconfiguratie
De eindverantwoordelijkheid voor de juistheid van de configuratie ligt bij de host. Wij helpen u graag, maar houd er rekening mee dat Holidu niet verantwoordelijk is voor het bijwerken van de informatie en instellingen van uw accommodatie. Indien wij op uw verzoek wijzigingen aanbrengen in de advertentie, dienen deze vervolgens door u gecontroleerd te worden en eventuele fouten dienen binnen 2 dagen aan ons doorgegeven te worden.
- Alles wat configureerbaar is in uw account kunt u gemakkelijk en snel aanpassen. De enige secties die niet direct door u kunnen worden gewijzigd zijn de beschrijvingstekst en de fotogalerij: om updates hierover aan te vragen, contact met ons opnemen.
- Beheer uw kalender, synchroniseer andere kalenders en houd alles up-to-date. Voor geplande onderhoudswerkzaamheden, privé boekingen, of privé gebruik, is het uw verantwoordelijkheid om de kalender te blokkeren om boekingen te voorkomen in periodes waarin de woning niet beschikbaar is. Klik hier voor meer informatie over hoe u uw kalender kunt updaten.
- Als u voorzieningen, slaapgelegenheid of andere configureerbare instellingen wijzigt, moet u ons onmiddellijk een verzoek sturen om de beschrijvingstekst bij te werken. Bovendien bent u verantwoordelijk om ons te informeren wanneer het nodig is om foto's te verwijderen die niet nauwkeurig weergeven wat er beschikbaar is in uw woning. Contact met ons opnemen. Ons Content Team zal graag de beschrijving en de foto's aanpassen om misleidende informatie te voorkomen. Klik hier voor meer informatie over wijzigingen in voorzieningen en beschrijvingen. Houd er alstublieft rekening mee dat wanneer belangrijke informatie in uw configuratie wordt gewijzigd (bijv. zwembad of Wi-Fi niet langer beschikbaar, configuratie van de slaapkamers, enz.), het uw verantwoordelijkheid is om toekomstige gasten die al een reservering hebben die door de wijziging kan worden beïnvloed, te informeren (wij helpen alleen in zeer dringende gevallen, bijv. wanneer de incheckdatum extreem dichtbij is).
- Werk uw nachttarief, minimumverblijf en extra kosten tijdig bij voor toekomstige seizoenen. Gasten plannen hun vakantie graag op voorhand. Vergeet niet dat zodra een reservering is bevestigd, het niet mogelijk is om de boekingsprijs te wijzigen. Klik hier voor meer informatie over prijzen, kosten & minimaal verblijf
Wij helpen u graag indien nodig. Voor vragen of ondersteuning kunt u altijd contact met ons opnemen: Hoe kan ik contact opnemen met onze teams?
Wil je contact met ons opnemen?
We zijn hier om te helpen. Je kunt ons direct contacteren als je hulp nodig hebt of vragen hebt.
Neem contact met ons op