Hoe kan ik schade melden die is veroorzaakt door een gast van een Airbnb-reservering?
Als er schade optreedt tijdens een Airbnb-verblijf, biedt de Aircover van Airbnb bescherming voor uw accommodatie. Aangezien borgsommen niet zijn toegestaan, vragen wij u vriendelijk om eventuele problemen onmiddellijk aan Holidu te melden zodra u zich ervan bewust bent. Airbnb heeft een strikte richtlijn van 14 dagen na het uitchecken van de gast, en zij zullen geen claims accepteren die na deze deadline zijn ingediend. Wij zullen contact opnemen met Airbnb om een Aircover-zaak te openen en de rest voor u te regelen!
Om te beginnen hebben we de volgende gegevens nodig:
- De leeftijd van het beschadigde item(s)
- Kosten of schatting (bijv. link naar een vergelijkbaar item op Amazon, of een factuur)
- Bewijs van de schade (foto's, video's, WhatsApp-berichten of ander ondersteunend bewijs)
- Facturen voor reparaties, vervangende items of extra schoonmaakkosten
Hoewel facturen niet vereist zijn om de zaak te openen, zijn ze nodig om een terugbetaling van Airbnb te claimen. Zorg ervoor dat u ons de vereiste informatie binnen 10 dagen toestuurt, zodat we aan de 14-daagse deadline van Airbnb kunnen voldoen. Na 14 dagen sluit Airbnb automatisch de zaak en weigert uw claim.
Voor meer details kunt u het Helpcentrum van Airbnb hier bekijken.
Wil je contact met ons opnemen?
We zijn hier om te helpen. Je kunt ons direct contacteren als je hulp nodig hebt of vragen hebt.
Neem contact met ons op