Waarom heeft de gast de reservering geannuleerd?
Gasten kunnen hun reservering annuleren op basis van het annuleringsbeleid dat voor uw accommodatie is ingesteld. Als u niet weet welk annuleringsbeleid voor uw accommodatie is geconfigureerd, kunt u dit controleren door in te loggen op uw account en de volgende stappen te volgen:
- Selecteer “Configuratie” aan de linkerkant bovenaan.
- Scroll naar beneden naar “Annuleringsbeleid” en selecteer deze optie
- U kunt verschillende annuleringsbeleidsopties selecteren:
- De belangrijkste (voor Holidu en kanalen, zoals Holidu, VRBO, uw website en Google VR),
- Voor Airbnb
- Voor Booking.com
Elk annuleringsbeleid heeft zijn eigen regels met betrekking tot terugbetalingen en tijdslijnen. De details verschijnen wanneer u op “Bewerken” klikt.
Gasten worden van tevoren geïnformeerd over het annuleringsbeleid, maar er kunnen zich situaties voordoen waarin zij een geldige reden hebben om een uitzondering te verzoeken. Als dit gebeurt, nemen wij contact met u op. Het is natuurlijk geheel aan u om te beslissen of u het verzoek van de gast goedkeurt of afwijst.
In sommige gevallen annuleren gasten zonder een reden op te geven. Ongeacht de omstandigheden ontvangt u altijd een e-mailmelding wanneer een reservering wordt geannuleerd.
Vergeet niet dat wanneer een gast een reservering annuleert, die periode in uw kalender weer beschikbaar zal komen voor een nieuwe reservering.
We hopen dat u deze gids nuttig en duidelijk vindt. Bedankt dat u een gewaardeerde gastheer bent.
Wil je contact met ons opnemen?
We zijn hier om te helpen. Je kunt ons direct contacteren als je hulp nodig hebt of vragen hebt.
Neem contact met ons op