Wat gebeurt er als een gast de boeking annuleert?
Als een gast hun boeking annuleert, is het annuleringsbeleid dat op het moment van boeken is geselecteerd van toepassing. Het bedrag dat u als host ontvangt, is afhankelijk van het geldende beleid en wanneer de annulering plaatsvindt.
U hoeft de gast geen terugbetaling te geven—Holidu regelt alle terugbetalingsprocessen volgens het annuleringsbeleid.
Hoe Worden Annuleringen Behandeld?
1. De Gast Annuleert Via Het Boekingsplatform
- De gast moet hun reservering rechtstreeks annuleren via het kanaal waar ze hebben geboekt (Holidu, Airbnb, Booking.com, Vrbo, enz.).
- Het systeem past automatisch het annuleringsbeleid toe dat aan de reservering is gekoppeld.
2. Het Annuleringsbeleid Bepaalt De Terugbetaling
- Elke boeking heeft een annuleringsbeleid dat bepaalt of de gast in aanmerking komt voor een volledige, gedeeltelijke of geen terugbetaling op basis van het annuleringsbeleid dat ze mogelijk hebben geselecteerd op het moment van boeken (indien van toepassing).
- Uw uitbetaling wordt verwerkt volgens het beleid dat voor het pand is geselecteerd.
3. U Wordt Op De Hoogte Gehouden Van De Annulering
- Zodra de gast annuleert, ontvangt u een e-mail waarin u op de hoogte wordt gesteld van de annulering.
- U kunt uw Holidu-hostaccount controleren om de details van de annulering en eventuele updates over de uitbetaling te bekijken.
Belangrijke Overwegingen
- Uw Annuleringsbeleid Is Van Toepassing – De terugbetaling die de gast ontvangt en uw uitbetaling als host zijn afhankelijk van het annuleringsbeleid dat voor de boeking is gekozen.
- Uw Kalender Wordt Automatisch Bijgewerkt – Zodra een annulering is bevestigd, worden de data gemarkeerd als beschikbaar voor nieuwe boekingen.
Heeft dit artikel u geholpen?
Wil je contact met ons opnemen?
We zijn hier om te helpen. Je kunt ons direct contacteren als je hulp nodig hebt of vragen hebt.
Neem contact met ons op