Hoe kan ik extra kosten instellen?
Als u extra kosten in rekening moet brengen, moeten potentiële gasten daar wettelijk van op de hoogte zijn en het exacte bedrag weten voordat ze verder gaan met de boeking.
Extra Kosten
In de sectie “Prijzen” van uw Holidu-vermelding kunt u de volgende extra kosten vinden:
Schoonmaakkosten - Een vast bedrag dat u altijd aan uw gasten in rekening brengt voor de schoonmaak aan het einde van hun verblijf in uw accommodatie.
Waarborgsom - Een vast bedrag dat u altijd aan uw gasten in rekening brengt in geval van schade aan de accommodatie (sterk aanbevolen). De waarborgsom moet voor of bij het inchecken worden betaald en wordt terugbetaald, tenzij er schade is ontstaan (behalve bij Airbnb-boekingen, hier kunt u hun AirCover bescherming controleren).
Extra kosten per gast per nacht - Een vergoeding die per extra gast wordt toegevoegd na een bepaald aantal gasten (tot de maximale capaciteit van uw accommodatie). Dit is een gemakkelijke manier om de accommodatie tegen een aantrekkelijke prijs aan te bieden voor kleinere groepen (bijv. een stel dat anders de volle prijs niet zou kunnen betalen. Houd er rekening mee dat de gehele gehuurde accommodatie beschikbaar moet zijn: als de accommodatie wordt geadverteerd als een villa met 4 slaapkamers, moeten alle 4 slaapkamers beschikbaar zijn, ook al is de boeking slechts voor 3 personen).
Belasting - Als er een extra overheids- / regionale belasting door de gast moet worden betaald, kunt u dit daar instellen. U kunt kiezen uit Eco-belasting / Toeristenbelasting / Kampeertaks / Andere belasting.
Om uw extra kosten in te stellen, volgt u de onderstaande stappen:
- Log in op uw account en selecteer de accommodatie die u wilt bewerken.
- Klik op “Configuratie”, vervolgens op “Prijzen”, scroll naar “Extra Kosten” en klik op “Bewerken”.
- Er verschijnt een pop-upvenster waarin u de nodige wijzigingen kunt aanbrengen.
- Klik op “Opslaan” onderaan de pagina wanneer u klaar bent.
Voorzieningen met extra kosten
In de sectie “Prijzen” van de Accommodatie-configuratie kunt u de volledige lijst van voorzieningen vinden, die u tegen een extra vergoeding kunt instellen, indien van toepassing. U kunt beslissen om deze kosten per nacht, voor het gehele verblijf of per gast in rekening te brengen. Elke voorziening kan worden ingesteld met specifieke opties.
- Fietsen / E-bikes
- Elektriciteitskosten*
- Huisdierkosten
- Bedlinnen
- Handdoeken
- Strand-/zwembadhanddoeken
- Huisdieren
- Ontbijt
- Wieg
- Kinderstoel
Om uw voorzieningen met extra kosten in te stellen, volgt u de onderstaande stappen:
- Log in op uw account en selecteer de accommodatie.
- Klik op “Configuratie”, vervolgens op “Prijzen”, scroll naar “Voorzieningen met extra kosten” en klik op “Bewerken”.
- Er verschijnt een pop-upvenster waarin u de nodige wijzigingen kunt aanbrengen.
- Klik op “Opslaan” onderaan de pagina wanneer u klaar bent.
Houd er rekening mee dat Booking.com automatisch bedlinnen, handdoeken en elektriciteitskosten in rekening brengt bij de boeking, terwijl de andere platforms dat niet doen. U kunt eenvoudig zien welke kosten automatisch in rekening worden gebracht en welke ter plaatse moeten worden betaald door te kijken naar “Boekingen” in uw Holidu-account.
Niet-configureerbare kosten
De niet-configureerbare kosten omvatten alle kosten die betrekking hebben op diensten die niet rechtstreeks in uw Holidu-account kunnen worden ingesteld (bijv. kosten voor late check-in). U kunt contact met ons opnemen om aan uw accommodatiebeschrijving toe te voegen dat er een extra vergoeding moet worden betaald bij aankomst als de gast de service heeft aangevraagd.
*Houd er rekening mee dat, juridisch gezien, evenals volgens de Algemene Voorwaarden van de advertentieplatforms, kosten op basis van verbruik (bijv. per kWh, per liter, per kg, enz.) verboden zijn. Configureerbare kosten moeten worden ingesteld op basis van de verblijfsduur of het aantal gasten (bijv. per nacht, per verblijf, per persoon, enz.).
Wil je contact met ons opnemen?
We zijn hier om te helpen. Je kunt ons direct contacteren als je hulp nodig hebt of vragen hebt.
Neem contact met ons op