Wat gebeurt er als de gastheer mijn Booking.com-reservering annuleert?
Als de Booking.com-gastheer uw reservering annuleert, kan dat ongemak opleveren, maar het platform heeft maatregelen getroffen om u te helpen. Dit kunt u verwachten.
- U ontvangt een annuleringsmelding: Booking.com zal u per e-mail op de hoogte brengen van de annulering.
- U ontvangt een volledige restitutie: Als u vooraf voor de reservering heeft betaald, zal Booking.com ervoor zorgen dat u een volledige restitutie krijgt, deze is meestal binnen enkele werkdagen verwerkt.
- Holidu en Booking.com helpen u een alternatieve accommodatie te vinden: Het team van Holidu zal prioriteit geven aan het helpen vinden van een alternatieve accommodatie in de omgeving, afhankelijk van de beschikbaarheid, om eventuele verstoringen van uw reisplannen tot een minimum te beperken. Ook Booking.com kan alternatieve accommodaties aanbevelen tegen een vergelijkbare prijs.
- De gastheer kan consequenties ondervinden: Gastheren die frequent annuleren, kunnen sancties opgelegd krijgen, zoals beperkingen op hun aanbiedingen of verwijdering van het platform.
Wat moet u vervolgens doen?
- Controleer uw e-mail en Booking.com-account: De annuleringsmelding en restitutiegegevens zijn beschikbaar in "Mijn boekingen" op Booking.com.
- Zoek naar een alternatieve accommodatie: Zoek naar een andere accommodatie op Booking.com of wacht tot Booking.com alternatieven aanbiedt.
- Neem zo nodig contact op met de klantenservice van Booking.com: Als u hulp nodig hebt, neem dan contact op met de klantenservice van Booking.com.
Heeft dit artikel u geholpen?
Wil je contact met ons opnemen?
We zijn hier om te helpen. Je kunt ons direct contacteren als je hulp nodig hebt of vragen hebt.
Neem contact met ons op